Hver kiosk er stort sett bemannet med tre tenåringer som lyser dårlig opplæring og billig arbeidskraft lang vei. De virrer rundt og gjør nok sitt beste ut fra forutsetningene, men organisert er de i hvert fall ikke.
Popcornet går unna, og det lille skapet blir fort tomt. Manglende tilrettelegging fører til at noen må stå i evigheter med ræven i været og grave ferdigpoppet popcorn ut av enorme esker (vi snakker kubikkmeter) for å putte det i mindre porsjonsesker som så skal inn i det lille skapet hvor det blir fjernet og solgt like fort (eller sakte om du vil).
Flasker har vært forbudt å ta med inn på tribunene i årevis. Likevel kaster de heller vekk enda et dagsverk ved å helle hver flaske manuelt over i drikkebeger (ja, det skummer og de må ta pause) i stedet for å anskaffe dispensere.
Ofte tåler man litt av hvert for å sette tennene i noe skikkelig digg. Slik er det definitivt ikke på Stadion. Kvalitet er nemlig like fraværende som effektivitet. Beisk kaffe, is som har vært tint, vasne pølser, seigt popcorn (fra eske!) og liten, kald og smakløs wrap. Overpriset alt sammen. Butikkvarer som muffins og sjokolade er det eneste som svarer forventningene (det skal det godt gjøres å rote til!). Det eneste som faktisk var bra før, pizzastykker fra Dolly, er borte i år.
![]() |
En av "garnityrstasjonene" - før kampstart! |
Driften av kioskene er nemlig på anbud til AB Solutions, som skriver på sin hjemmeside at "Våre løsninger tilpasses og skreddersys den enkeltes behov og forespørsel. Dette bidrar til en enklere og lønnsommere hverdag." Ut i fra dette kan vi konkludere med at enten er AB Solutions full av sprøyt, eller så stiller Brann overhodet ingen krav utenom at det skal selges pølser.
Det eneste sikre er vel at ingen av dem ser ut til å bry seg nevneverdig om publikum når de tilbyr noe så elendig. En luring i AB Solutions eller Brann kan jo sette seg ned og regne på hvor mye omsetning de går glipp av på grunn av amatøraktig drift (jeg vet ikke hvem av dem som har mest å tjene).
Jeg ser dessverre ingen tegn til bedring. Branns kiosk-tilbud har alltid vært elendig. Med tanke på at de ikke tok betalingskort før i 2013 (helt sant!) kan vi vel vente å se den første brusdispenseren i 2025 og person med klut og feiekost rundt 2030.
Kiosk-drift er ikke astrofysikk. De klarer faktisk dette på arenaer mye større enn Stadion. Gjør noe skikkelig, eller la være.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar